ຫຼັງຈາກທີ່ຂຽນຕອນກ່ອນໜ້ານີ້ໄປດົນນນນນນ ໃນ
http://tamsang.com/index.php?topic=6.0 ມື້ນີ້ກໍກັບມາຂຽນຕອນຕໍ່ໄປ (ແຕ່ອາດຈະບໍ່ຕໍ່ເນື່ອງປານໃດ) ..
ຫົວຂໍ້ທີ່ຈະນຳສະເໜີໃນມື້ນີ້ແມ່ນເລື່ອງປະເພດຂອງເລນ (Lens) ໂດຍຈະເນັ້ນໄປທີ່ເລນທີ່ອອກແບບມາສຳລັບກ້ອງ dSLR ແລະ SLR ກັນ.
![](http://img.laoupload.com/images/61604786201855565675.jpg)
ຈຸດເດັ່ນຢ່າງນຶ່ງຂອງກ້ອງ dSLR ເມື່ອປຽບກັບກ້ອງ Compact ທົ່ວໄປກໍຄື ການທີ່ສາມາດປ່ຽນເລນທີ່ໃຊ້ກັບກ້ອງໄດ້ ຜູ່ໃຊ້ສາມາດເລືອກໃຊ້ເລນຕາມຄວາມເໝາະສົມຂອງຕົວແບບທີ່ຈະຖ່າຍ ເຊັ່ນ ຫາກເປັນງານປະເພດຖ່າຍບຸກຄົນ ກໍອາດເລືອກເລນໄລຍະ prime (ຫຼືເລນ fixed ເຊິ່ງເປັນເລນທີ່ບໍ່ສາມາດປັບປ່ຽນໄລຍະຂອງເລນໄດ້) 50mm ຫຼື 85mm ຫຼື 135mm ເພື່ອໃຫ້ແຍກພື້ນຫຼັງອອກຈາກຕົວແບບໄດ້ດີຂຶ້ນ ໃນຂະນະທີ່ການຖ່າຍພາບຝູງຊົນຈຳນວນຫຼາຍນັ້ນ ອາດເລືອກໃຊ້ເລນທີ່ມີຄວາມກວ້າງຫຼາຍໆ ເຊັ່ນເລນ 28mm ເປັນຕົ້ນ.
ປະເພດຂອງເລນໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວ ເລນທີ່ໃຊ້ກັບກ້ອງ dSLR ຈະມີຢູ່ 2 ປະເພດຄື Prime lens ແລະ Zoom lens:
Prime lensPrime lens ຫຼືເອີ້ນອີກຢ່າງນຶ່ງວ່າ Fixed lens ເປັນເລນດັ້ງເດີມທີ່ມີມາກ່ອນ ເລນປະເພດນີ້ຈະບໍ່ສາມາດປັບປ່ຽນທາງຍາວໂຟກັສ (focal length) ໄດ້ ມັນຈະມີໄລຍະຢູ່ຕາຍໂຕ (ເປັນເຫດໃຫ້ບາງຄັ້ງຈຶ່ງເອີ້ນວ່າ
Fixed lens) ເຊັ່ນເລນ 50mm ກໍຈະຖ່າຍໄດ້ແຕ່ໄລຍະ 50mm ບໍ່ສາມາດປັບປ່ຽນເປັນໄລຍະອື່ນໄດ້. ຂໍ້ດີຂອງເລນປະເພດນີ້ຄື ມີຮູຮັບແສງທີ່ກວ້າງຫຼາຍ ເລນບາງເລນອາດຈະມີຮູຮັບແສງກວ້າງລະດັບ f/0.95 ເລີຍກໍເປັນໄດ້ ແຕ່ຢ່າງໃດກໍຕາມ ເລນທີ່ມີຮູຮັບແສງກວ້າງຫຼາຍໆ ນັ້ນ ຈະມີລາຄາແພງຂຶ້ນຫຼາຍເທົ່າ.
Prime lens ປົກກະຕິຈະມີຄວາມຄົມຊັດ ແລະມີຄຸນນະພາບຂອງແກ້ວທີ່ດີກວ່າ Zoom lens ເພາະມັນຖືກອອກແບບມາໃຫ້ເຮັດວຽກໄດ້ດີທີ່ສຸດ ແສງຜ່ານເຂົ້າໄປໃນຊັ້ນແກ້ວໄດ້ດີທີ່ສຸດໃນໄລຍະໃດນຶ່ງທີ່ຖືກອອກແບບມາ. ນອກຈາກນັ້ນ Prime lens ຍັງມີຂະໜາດທີ່ເບົາກວ່າ ແລະນ້ອຍກວ່າ zoom lens ອີກນຳ.
![](http://img.laoupload.com/images/48073515156612804870.jpg)
ທາງຊ້າຍ ເລນ Nikon AI 28mm f/2.8, ທາງຂວາ Nikon AF 35-135mm f/3.5 - 4.5
ຂໍ້ດີຂອງ Prime lens ກໍຄື ມີຂະໜາດເບົາ, ລາຄາຖືກ ແລະມີຮູຮັບແສງທີ່ກວ້າງຫຼາຍ ຊ່ວຍໃຫ້ສາມາດຖ່າຍພາບໃນສະຖານທີ່ແສງໜ້ອຍໄດ້ດີ ແຕ່ກໍມີຂໍ້ເສຍບ່ອນວ່າ ບໍ່ສາມາດປັບປ່ຽນທາງຍາງໂຟກັສໄດ້, ພາສາຊາວບ້ານເພິ່ນວ່າ “ຊູມບໍ່ໄດ້” ແຕ່ຜູ່ຂຽນຄຶດວ່າຊູມໄດ້ ໂດຍໃຊ້ຂາຊູມເອົານັ້ນເອງ.
Zoom lensເລນປະເພດຊູມນີ້ ເປັນເລນທີ່ສາມາດປັບປ່ຽນທາງຍາວໂຟກັສໄດ້ ເຊັ່ນເລນ Nikon AF 35-135mm f/3.5 - 4.5 ນັ້ນ ກໍໝາຍຄວາມວ່າ ເລນໂຕນີ້ສາມາດປັບທາງໂຟກັສໄດ້ຕັ້ງແຕ່ 35mm ໄປຈົນເຖິງ 135mm ແລະມີຮູຮັບແສງກວ້າງສຸດເຖິງ f/3.5 ແລະແຄບສຸດ (ເມື່ອເວລາໃຊ້ທາງຍາວສູງສຸດທີ່ 135mm) ທີ່ f/4.5.
![](http://img.laoupload.com/images/74967938147769844380.jpg)
ດ້ານຊ້າຍມືແມ່ນເລນ Nikon AF 35-135mm f/3.5 - 4.5 ແລະຂວາມືແມ່ນເລນດຽວກັນເມື່ອປັບທາງຍາວໂຟກັສໄປທີ່ 135mm
ເລນຊູມທີ່ມີລາຄາແພງໆ ຈະມີຮູຮັບແສງທີ່ຕາຍໂຕ ບໍ່ປ່ຽນແປງ ເຊັ່ນ Nikon AF-S 70-200mm f/2.8G ສາມາດປັບທາງຍາວໂຟກັສໄດ້ຕັ້ງແຕ່ 70mm ແລະສູງສຸດທີ່ 200mm ໂດຍທີ່ຄ່າ aperture ຫຼືຮູຮັບແສງນັ້ນ ຄົງທີ່ຢູ່ f/2.8 ບໍ່ປ່ຽນແປງ (ແຕ່ປ່ຽນໄດ້ ຫາກຕ້ອງການ). ເລນທີ່ມີຮູຮັບແສງຄົງທີ່ນີ້ ຈະມີລາຄາແພງກວ່າເລນທີ່ມີຮູຮັບແສງບໍ່ຄົງທີ່ ແລະມີຂະໜາດທີ່ໃຫຍ່ກວ່າ ພ້ອມທັງໜັກກວ່າຫຼາຍ.
ຜູ່ໃຊ້ທົ່ວໄປມັກຈະຄຸ້ນເຄີຍກັບເລນປະເພດນີ້ຫຼາຍທີ່ສຸດ ເພາະມັນມີຄວາມສະດວກວ່ອງໄວໃນການປັບປ່ຽນທາງຍາວໂຟກັສ ໂດຍທີ່ບໍ່ຕ້ອງປ່ຽນເລນ ຊ່ວຍໃຫ້ໄດ້ພາບງ່າຍຂຶ້ນ ແລະໄວຂຶ້ນ. ອີກທັງເລນປະເພດນີ້ມັກຈະຖືກຂາຍໄປນຳ Kit ຂອງກ້ອງລຸ້ນຕ່າງໆ ເຊັ່ນ Nikon D90 Kit ກໍຈະມີໂຕກ້ອງ D90 ເອງແລະມີເລນ Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 ມານຳ (ໃນລາຄາທີ່ຖືກກວ່າຊື້ແຍກກັນເລັກນ້ອຍ).
ຂໍ້ເສຍຂອງ Zoom lens ກໍຄື ມີຂະໜາດໃຫຍ່, ນ້ຳໜັກຫຼາຍ ແລະມີຮູຮັບແສງທີ່ແຄບ ແຕ່ກໍແລະມາກັບຄວາມສະດວກດັ່ງທີ່ກ່າວໄປແລ້ວຂ້າງເທິງ.
ທາງຍາວໂຟກັສ ແລະມຸມມອງຂອງພາບFocal length ຫຼືທາງຍາງໂຟກັສນັ້ນ ໃນກະທູ້ນີ້ຈະບໍ່ຂຽນດ້ານເທັກນິກ ຖ້າຢາກອ່ານແບບວິຊາການ ກະລຸນາອ່ານໃນ
http://en.wikipedia.org/wiki/Focal_length ແລະ
http://en.wikipedia.org/wiki/Angle_of_view ເພາະຄົນຂຽນ ອ່ອນວິຊາການ
![ໝຸນຕາ ::)](https://tamsang.com/Smileys/default/rolleyes.gif)
ທາງຍາວໂຟກັສ ແລະມຸມມອງຂອງພາບ (Angle of view) ມີຜົນເຊື່ອມໂຍງກັນ ໃນເບື້ອງຕົ້ນ ເຮົາຈະມີເວົ້າກັນເລື່ອງຂອງທາງຍາວໂຟກັສກັນກ່ອນ ໃນການຖ່າຍພາບນັ້ນ ເພິ່ນແບ່ງໄລຍະຂອງທາງຍາວໂຟກັສອອກເປັນ 3 ປະເພດໃຫຍ່ໆ ກໍມີ:
- Wide angle
- Normal
- Telephoto
Wide Angleເລນ Wide angle ນັ້ນ ເປັນໄລນທີ່ມີທາງຍາວໂຟກັສຕ່ຳໆ ເຊັ່ນ 24mm ໄປຈົນ 35mm ແຕ່ກໍມີເລນທີ່ມີທາງຍາວໂຟກັສຕ່ຳກວ່ານັ້ນອີກ ເຊັ່ນ 14mm ເປັນຕົ້ນ. ທາງຍາວໂຟກັສທີ່ຕ່ຳແບບນີ້ ມີຜົນໃຫ້ມຸມມອງຂອງພາບ ຫຼື Angle of view ນັ້ນປ່ຽນໄປ ກ່າວຄື ມັນຈະໃຫ້ມຸມມອງພາບທີ່ກວ້າງຫຼາຍ ນັບເປັນອົງສາແມ່ນ 60 ຫາ 180 ອົງສາ ຫຼືຫຼາຍກວ່ານັ້ນເລັກນ້ອຍ.
![](http://img.laoupload.com/images/65331581536945407636.jpg)
ຮູບນີ້ຖ່າຍດ້ວຍເລນ Tamron 10-24mm ໂດຍໃຊ້ທາງຍາວໂຟກັສທີ່ 10mm (ທຽບເທົ່າ 15mm ໃນກ້ອງ DX-format) ຈະເຫັນວ່າໄດ້ມຸມມອງຂອງພາບທີ່ກວ້າງຫຼາຍ ໂດຍທີ່ບ່ອນວາງປື້ມນັ້ນ ຫ່າງອອກໄປພຽງ 1.5 ແມັດ.
ເລນ Wide angle ມັກຈະນິຍົມໃຊ້ຖ່າຍພາບສະຖາປັດຕະຍະກຳ, ບ້ານເຮືອນ, ຜູ່ຄົນຈຳນວນຫຼາຍ, ແລະພາບວິວຕ່າງໆ ເພາະໃຫ້ຄວາມກວ້າງຂອງພາບຫລາຍເປັນພິເສດ.
Normalເລນ Normal ເປັນເລນໄລຍະປົກກະຕິທີ່ຕາຄົນເຮົາເບິ່ງເຫັນໄດ້ ໂດຍທົ່ວໄປໝາຍເຖິງເລນທີ່ມີທາງຍາວໂຟກັສໃນຊ່ວງ 50mm ມີອົງສາການຮັບພາບຊ່ວງ 53 ອົງສາ.
![](http://img.laoupload.com/images/37104006805749680880.jpg)
ໃນຈຸດດຽວກັບຮູບດ້ານເທິງ ແຕ່ຖ່າຍໂດຍໃຊ້ເລນ Nikon AF 50mm (ທຽບເທົ່າ 75mm ໃນກ້ອງ DX-format) ຈະເຫັນວ່າ ມຸມມອງຂອງພາບນັ້ນ ແຄບລົງຫຼາຍເມື່ອທຽບກັບເລນ Wide angle.
Telephotoມາຮອດເລນ Telephoto ເລນປະເພດນີ້ຈະມີອົງສາການຮັບແພງທີ່ແຄບຫຼາຍ ໃນໄລຍະທາງຍາວໂຟກັສ 135mm ນັ້ນ ຈະອົງສາການຮັບພາບພຽງ 18.2 ອົງສາເທົ່ານັ້ນ.
![](http://img.laoupload.com/images/06250850032780822503.jpg)
ຈຸດດຽວກັບທີ່ຖ່າຍສອງຮູບເທິງ ແຕ່ປ່ຽນໄປໃຊ້ເລນ Nikon AI 135mm (ທຽບເທົ່າ 202.5mm ໃນກ້ອງ DX-format) ຈະເຫັນວ່າ ພາບໄດ້ນັ້ນເຫຼືອພຽງສ່ວນນ້ອຍໆ ຂອງປື້ມເທົ່ານັ້ນ (ແຕ່ມີຂະໜາດໃຫຍ່).
ເລນ Telephoto ມັກນິຍົມໃຊ້ຖ່າຍຮູບບຸກຄົນ ໂດຍສະເພາະໃນໄລຍະ 85mm ຫຼື 135mm. ການໃຊ້ເລນທີ່ມີທາງຍາວໂຟກັສສູງໆ ເຊັ່ນ 600mm ກໍຈະມີໃນກຸ່ມນັກຖ່າຍຮູບນົກເປັນຕົ້ນ ເພາະໄລຍະຫ່າງລະຫວ່າງກ້ອງແລະຕົວແບບຢູ່ໄກກັນຫຼາຍ.
![](http://img.laoupload.com/images/24104143181224089192.jpg)
ຄວາມແຕກຕ່າງລະຫວ່າງເລນໄລຍະຕ່າງໆ ຕັ້ງແຕ່ 10mm, 50mm ແລະ 135mm (ທຽບເທົ່າ 15mm, 75mm ແລະ 202.5mm ໃນກ້ອງ DX-format) ຕາມລຳດັບຊ້າຍຫາຂວາ.
Lens mountຕອນຕົ້ນຂອງກະທູ້ນີ້ໄດ້ກ່າວໄປແລ້ວວ່າ ກ້ອງ dSLR ສາມາດປ່ຽນເລນໄດ້ ເຊິ່ງໃນຫົວຂໍ້ນີ້ຈະມາລົງລາຍລະອຽດໃນຈຸດນີ້ກັນ. ເລນທີ່ສາມາດໃຊ້ໄດ້ກັບກ້ອງແຕ່ລະຍີ່ຫໍ້ນັ້ນ ຈະຕ້ອງຂຶ້ນກັບ mount ຂອງມັນ.
![](http://img.laoupload.com/images/49475105509148512627.jpg)
ເລນທາງເທິງແມ່ນ Canon EF-S mount ສ່ວນທາງລຸ່ມແມ່ນ Nikon F-Mount.
ຜູ່ຜະລິດກ້ອງແຕ່ລະບໍລິສັດຈະມີ Mount ຂອງເລນເປັນຂອງຕົນເອງ ແຕກຕ່າງກັນໄປໃນແຕ່ລະຍີ່ຫໍ້.
- Nikon ໃຊ້ lens mount ແບບດຽວຄື F-Mount.
- Canon ໃຊ້ FD, EF ແລະ EF-S ຮຽງຕາມລຳດັບ.
- Olympus ແລະ Kodak ພັດທະນາລະບົບ Four Thirds System.
- Pentax ໃຊ້ K-Mount
ນອກຈາກລາຍຊື່ດ້ານເທິງແລ້ວກໍຍັງມີລະບົບ lens mount ອີກຫຼາຍໆ ແບບທີ່ບໍ່ໄດ້ກ່າວເຖິງເຊັ່ນ M42 ເປັນຕົ້ນ.
ເຈົ້າຂອງບໍລິສັດກ້ອງຕ່າງໆ ຈະຜະລິດເລນມາຮອງຮັບກ້ອງຂອງຕົນເປັນຫຼັກ ຍົກເວັ້ນບໍລິສັດຜູ່ຜະລິດເລນໂດຍສະເພາະເຊັ່ນ Tamron, Sigma, Zeiss, Tokina, ແລະອື່ນໆ ທີ່ຜະລິດເລນຮອງຮັບກ້ອງຫຼາຍໆ ຍີ່ຫໍ້ ເລນພວກນີ້ນິຍົມເອີ້ນກັນວ່າ “ເລນນອກຄ້າຍ” ສ່ວນເລນຂອງເຈົ້າຂອງບໍລິສັດກ້ອງຜະລິດເອງນັ້ນ ເອີ້ນວ່າ “ເລນຄ້າຍ”. ດ້ານລາຄານັ້ນ ເລນນອກຄ້າຍຈະມີລາຄາທີ່ຖືກກວ່າໂດຍສ່ວນຫຼາຍ ແຕ່ມີຄຸນນະພາບໃກ້ຄຽງກັບເລນຄ້າຍ ແລະ/ຫຼື ອາດຈະເໜືອກວ່າໃນບາງເລນ.
ການໃຊ້ເລນຂ້າມຄ້າຍນັ້ນ ເປັນເລື່ອງທີ່ສາມາດເຮັດໄດ້ໂດຍໃຊ້ອຸປະກອນຊ່ວຍ ເຊັ່ນທ່ານອາດຈະໃຊ້ເລນ EF ຂອງ Canon ໃນກ້ອງ Nikon ໂດຍການໃຊ້ adapter ແປງ mount ສຳລັບໃສ່ເລນໄດ້ ແຕ່ຄວາມສາມາດບາງຢ່າງຈະຫາຍໄປ ເປັນຕົ້ນວ່າ ລະບົບ Auto-focus ຫຼືລະບົບວັດແສງ.
ສຳລັບຕອນນີ້ກໍຈົບເທົ່ານີ້ດີກວ່າ ແຮງຂຽນແຮງສັບສົນ
![ຫະ? ???](https://tamsang.com/Smileys/default/huh.gif)
ຮະຮາ.. ກະທູ້ໜ້າຈະເວົ້າກ່ຽວກັບເລື່ອງ crop-factor ເຊິ່ງຈະເປັນແນວໃດກໍຖ້າອ່ານກັນຕໍ່ໄປ - -'